Malmitalon galleria

SIIRRETÄÄN: Roos Hermsen: No Proper Roads
22.4.-27.5.2021

Roos Hermsen: The Chateau in the Woods, 2020 akryyli ja öljy kankaalle, 75 x 90 cm

 

Ilmoitamme, kun tiedämme Malmitalon aukeavan ja näyttelyn avauspäivä on vahvistunut.

Roos HermsenIlman kunnon teitä (No Proper Roads)  

On pitkä suora tie ja monta kiertotietä sekä sivuraidetta 

Taiteilija Roos Hermsenin No proper roads –näyttelyn maalaukset esittävät harhapoluilla vastaan tulevia hahmoja ja kohtauksiaTyöt syntyivät kokeellisessa prosessissajossa taiteilija yhdisti ekspressiivisen taidetyöskentelyn oudon suggestiivisiin ja romanttisen ironisiin otsikoihinNäyttelyn teoksia leimaa monimerkityksellisyys ja sirpaloitunut liikeikään kuin teokset olisivat yllättäviä vilauksia suuremmasta tarinasta 

Roos Hermsen (s. 1994, Alankomaatharjoittaa maalauksen lisäksi fiktiivisten teosten kirjoittamistaHän pohtii teoksillaan toistuvasti sanan ja kuvan yhteyttä 

No proper roads –näyttelyssä esitetään Hermsenin maalausten lisäksi uusi zineeli Hermsenin ja viiden muun taiteilijan omakustanteinen taidelehti nimeltä “Sadehuone / the rain chamber”. Lehti sisältää maalauksellista jaaritusta teemoista huone vastaan tieeristyneisyys vastaan suuri maailmaLehden tekivät Taavi Heikkilä, Roos Hermsen, Ville Kiviniemi, Roy Licher, Katri Paunu ja Marius Rantanen.  

Näyttelyn yhteydessä zinen voi nähdä metaforisena huoneena pohdiskelulle, yöpymismajanajossa piileskellä suojassa ikävältä säältä, tai kulkijan taukopaikkanaKirja tarjoaa näyttelykävijälle ikkunan maalausten syvempäänkirjalliseen taustaan 

 


 

We are still waiting to hear when Malmitalo opens and will let you know when the exhibition has a confirmed opening date.

Roos Hermsen: No proper roads  

There is a long straight road, and there are many detours and side-tracks. 

The paintings displayed at No proper roads show figures and scenes encountered on the stray paths. The works developed out of an experimental process of expressive painting combined with strangely suggestive, romantic-ironic titles. Characteristic is their ambiguity and fragmented movement as if they are sudden glimpses of a bigger narrative.

Besides painting, the artist Roos Hermsen (b. 1994, NL) practices writing fiction. In her work she often wonders about the relation between the image and the word.

Together with the paintings the exhibition presents the release of a new art zine called Sadehuone / the rain chamber. This self-published booklet explores picturesque ramblings upon the theme: a room versus the road, isolation vs the wide world. It contains contributions by the artists Taavi Heikkilä, Roos Hermsen, Ville Kiviniemi, Roy Licher, Katri Paunu and Marius Rantanen.

Within the exhibition the rain chamber can be seen as a metaphorical inner room for reflection; a night cabin to hide for the weather outside or a place to rest for the wanderer. It offers the visitor a window to a deeper, literary context of the subject matter