GLO Hotel Art | Sirkku Ala-Harja: Maisemia väristä – Landscapes of Colour 3.10.2024–31.1.2025

Sirkku Ala-Harjan teos 'Kaiku'

Sirkku Ala-Harja: Kaiku
(2024, akryyli ja liitu kankaalle, 50 x 60 cm)

Helsingin Taiteilijaseuran Taidelainaamolla on showroom Helsingin ydinkeskustan tyylikkäässä jugendhotelli GLO Hotel Artissa Lönnrotinkadulla. Esillä olevat teokset ovat saman tien lainattavissa ja ostettavissa Taidelainaamon kautta.

***

Lämpimästi tervetuloa taiteilijatapaamiseen perjantaina 8.11. klo 18–19! Tarjolla on myös pientä purtavaa.

Teoksista ja tekemisestä

Kaikki maalaukseni ovat jollain tavalla tilallisia, joko abstrakteja maisemia tai mielenmaisemia. Niissä on paljon elementtejä, jotka ovat kuin kaikuja toinen toisistaan. Rajapinta erillisten teosten välillä on liukuva. Mihin yksi teos loppuu, siitä toinen alkaa. Ne sisältävät värillisiä tai visuaalisia elementtejä edellisistä teoksista, jotka siirtyvät muuntuen seuraavaan maalaukseen. Maisemat ovat sisäkkäisiä, rinnakkaisia ja orgaanisesti toisiinsa kuuluvia, yhteen löyhästi limittyviä.

Minulle maalaukseni ovat kuin ikkunoita tai muistoja tunnelmista tai tiloista, maisemista, joissa olen ollut, tai joihin ehkä menen. Lopulta kaikki maalaukseni ovat yhtä jatkumoa, yksittäisiä palasia isommasta kokonaisuudesta. Tämä ei ole mitenkään suunniteltua tai systemaattista, vaikka lopputuloksesta niin voisi päätellä.

Maalaaminen on kuin kirjoittaisi runoja ilman sanoja.

Kutsun Sinut, katsoja ja kokija, sukeltamaan maalaukseen, sen liikkeeseen ja värien virtaan, hiljaiseen ja dynaamiseen läsnäoloon. Kutsun Sinut astumaan uuteen maisemaan.

Kuvataiteilijamatrikkeli
Teokset Taidelainaamossa